sobota 17. října 2015

Na Lysou za posledními zbytky sněhu 30.4.09'  

Na poslední den v dubnu vyšlo pěkné počasí, měl jsem volno, tak proč si nezajet nna kole do Beskyd. Od ráno bylo poměrně teplo, takže byť to v tuto roční dobu ještě není obvyklé, začaly se nad Beskydy vlivem tepla tvořit hrozivá bouřková oblaka.  Pozorně sleduji oblohu, jak je na tom můj směr cesty a mraky nade mnou. Vychází mi, že bych mohl po suchu dojet minimálně k autobusové zastávce


Rozcestí na Lysou (Papežov). Předpoklad mi vyšel do puntíku a tak ukryt pod střechou zastávky chvíli čekám, zda přicházející bouřka zůstane nad Lysou, nebo ji jen tak "pošimrá" několika zahřměními a poputuje dál. Sice by se mi nechtělo vracet kvůli bouřce od Papeže domů, ale jet nahoru na Lysou v bouřce není dobré řešení. Spíše hodně špatné. Naštěstí během několika dalších chvil ojedinělé kapky a hřmění brzy ustaly, obloha nade mnou se znatelně projasnila, takže cesta nahoru byla volná.



Nahoře dle očekávání nacházím ještě kde tu kupy sněhu, byť o jeho bílé barvě si jen můžu nechat zdát. Teplota je celkem příjemná, mohu si dovolit být oblečen jen do tenkých dlouhých kalhot a krátkého dresu, podvlečeného Moirou. Pozoruji, že ze strany od domova se zatím drží polojasná obloha, takže se můžu chvíli zdržet a dát si jedno. Na druhé straně nad zbytkem Beskyd to ale vypadá všelijak, snad mně cestou domů déšť nezastihne. Vyšlo mi to jen tak tak, bouřkové mračna si celý čas držela tak akorát distanc za mnou, ale díky mírně zvýšenému tempu, než bývám zvyklý, vše dobře dopadlo. Trasa : Havířov  - Vratimov - Sedliště - FM - Nošovice - Krásná - Lysá hora - Krásná - FM - Paskov - Vratimov - Havířov.

Žádné komentáře:

Okomentovat